ПРАВИЛА ПРОЖИВАННЯ ТА ПОВЕДІНКИ У ЖИТЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ І НА ПРИБУДИНКОВИХ ТЕРИТОРІЯХ

Шановний власнику (користувачу) житлового (квартири) / нежитлового приміщення (надалі - Об'єкт), для збереження спільного та неподільного майна зазначеного житлового комплексу (надалі по тексту – Житлового будинку), для забезпечення умов проживання та перебування осіб у житлових та нежитлових приміщеннях житлового будинку відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, для надання житлово-комунальних послуг належним чином, для збереження зовнішнього вигляду фасаду житлового будинку, для забезпечення належного функціонування спільного та неподільного майна житлового будинку, допоміжних приміщень житлового будинку, технічного обладнання житлового будинку, конструктивних елементів житлового будинку, прибудинкової території, встановлення добросусідських стосунків між власниками (користувачами) Об'єктів, захисту прав та інтересів власників (користувачів) Об'єктів відповідно до законодавства України, затверджені «ПРАВИЛА ПРОЖИВАННЯ ТА ПОВЕДІНКИ В ЖИТЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ І НА ПРИБУДИНКОВІЙ ТЕРИТОРІЇ (надалі - Правила).

Ці Правила поширюються на фізичних і юридичних осіб - власників (користувачів) Об'єктів у житловому комплексі.

Контроль за дотриманням цих Правил здійснює адміністратор компанії, а також інші уповноважені працівники ТОВ «Bona Vita» - управляючої компанії зазначеного житлового комплексу (надалі - КК), які завжди готові вжити дієвих заходів для вирішення будь-яких питань щодо утримання та експлуатації житлового комплексу .

Власник Об'єкта - фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування і розпорядження Об'єктом, зареєстроване в установленому законом порядку; Користувач Об'єкта - особа, яка користується житловим (квартирою) або нежитловим (підсобним) приміщенням (коморою) в цьому житловому будинку на підставі укладеного договору оренди на даний Об'єкт чи на іншій підставі, передбаченій законодавством України.

Об'єкт - житлове (квартира) / нежитлове (підсобне) приміщення (комора), що перебуває у власності або в користуванні власника / користувача на законних підставах;

Управляюча компанія — балансоутримувач житлового будинку, компанія, яка здійснює управління та технічну експлуатацію житлового будинку - ТОВ «Bona Vita» ;

Адміністратор — посадова особа ТОВ «Bona Vita», уповноважена представляти управляючу компанію, яка експлуатує житловий будинок, та яка діє відповідно до затвердженої посадової інструкції і відповідає за управління та технічну експлуатацію житлового будинку;

Житловий комплекс - єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розташованим на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом із спорудами та інженерними мережами, які утворюють цілісний майновий комплекс.

Спільне майно — приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, комори, горища, підвали, шахти й машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні приміщення);

Прибудинкова територія – територія навколо житлового будинку відповідно до правовстановлюючих документів на земельну ділянку.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:

1.1.Користування Об'єктом здійснюється з урахуванням дотримання прав і законних інтересів Власників (користувачів), сусідів, третіх осіб, вимог пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних, екологічних та інших вимог законодавства.

1.2. Утримання домашніх тварин у житловому комплексі допускається за умови дотримання законодавчих вимог, санітарних норм, забезпечення безпеки мешканців житлового комплексу.

1.3. Власник (Користувач) зобов'язаний забезпечувати збереження Об'єкта, дбайливо ставитися до займаного Об'єкту, санітарно-технічного та іншого обладнання, дотримуватися правил добросусідства.

1.4. Забороняється складувати та зберігати на сходових майданчиках і у холах будь-які речі, меблі, сміття чи будь-яким іншим чином захаращувати приміщення загального користування.

1.5. Будь-які перебудови та перепланування Об'єкту у житловому комплексі повинні проводитися відповідно до вимог житлового, містобудівного та іншого законодавства України, а також інших нормативно-правових актів України. Власник (Користувач), який самовільно допустив перебудову та / або перепланування, зобов'язаний привести такий Об'єкт до попереднього стану в строк і у порядку, встановлені законодавством.

1.6.Заборонене проведення робіт:

  • - пов'язаних з шумом (перфоратори, відбійники, дрелі, молотки та ін.) до 08.00 і після 18.00 години, у тому числі, якщо при проведенні цих робіт не встановлена перерва з 13.00 до 15.00 (з метою забезпечення денного сну дітям);
  • - із застосуванням обладнання та інструментів, що викликають перевищення нормативно припустимого рівня шуму і вібрацій;
  • - без спеціальних заходів, що виключають протікання до суміжних приміщень, утворення тріщин і руйнувань стін і стель;
  • - із захаращенням і забрудненням будівельними матеріалами та відходами евакуаційних шляхів чи інших місць загального користування..

1.7 Не допускається зміна функціонального призначення Об'єктів: житлових кімнат, кухонь та санвузлів (кухня або санвузол над житловою кімнатою або навпаки). Не допускається виконання робіт або вчинення інших дій, що призводять до псування житлового комплексу.

1.8 Заборонено встановлювати глухі грати на вікнах і приямках біля вікон підвалів, за винятком випадків, спеціально обумовлених у нормах і правилах, затверджених в установленому порядку.

1.9. Рівень шуму в житловому комплексі не повинен перевищувати величини, встановлені нормативами. Користування музичними інструментами, телевізорами, радіоприймачами, магнітофонами та іншими гучномовними пристроями допускається лише за умови зменшення гучності до ступеня, що не порушує спокою інших Власників (користувачів). З 22.00 до 8.00 години повинна дотримуватися тиша або припустимий рівень шуму відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного добробуту населення».

1.10. Управляюча компанія має право доступу до Об'єкта під наглядом Власника для проведення перевірки стану приладів обліку, їх наявності, а також під час проведення перевірки достовірності наданих Власниками (користувачами) відомостей про показання приладів обліку, і зобов'язана повідомляти Власників про такі перевірки не пізніше ніж за 3 (три) дні до початку проведення відповідної перевірки шляхом вивішування відповідних оголошень на інформаційних стендах та / або завчасно розміщувати інформацію на сайті.

1.11. Зовнішній вигляд фасаду житлового комплексу / споруди, колір балконних і віконних рам повинні відповідати встановленим у паспорті фасаду житлового комплексу відповідно до затвердженого авторського проекту.

1.12. Встановлення навісів, антен, наддашків / піддашків (будь-яких інших зовнішніх конструкцій), які спотворюють / порушують / змінюють зовнішній вигляд фасаду житлового комплексу / споруди, колір балконних і віконних рам, - заборонене. Відновлення спотвореного / порушеного / зміненого зовнішнього вигляду фасаду житлового комплексу / споруди, кольору балконних і віконних рам здійснюється за рахунок Власника (Користувача), з відома якого допущено таке спотворення / порушення / зміна.

1.13. Місця загального користування, а також інші об'єкти спільного майна в житловому комплексі використовуються для забезпечення Власників (користувачів) тими послугами й тільки у тих цілях, для яких вони призначені. Використання місць загального користування, а також інших об'єктів спільного майна в житловому комплексі в інших цілях - забороняється.

1.14. На території житлового будинку діє режим контролю доступу:

  • - доступ Власників (користувачів) на територію житлового комплексу здійснюється з допомогою особистих карт доступу (ключів доступу);
  • - доступ гостей Власників (користувачів) Об'єкта здійснюється з допомогою домофону, розташованого на вхідний хвіртці;
  • - з метою загальної безпеки забороняється передавати особисті карти доступу третім особам;
  • - в разі здачі Об'єкта в оренду / суборенду Власник (Користувач) зобов'язаний повідомити управляючу компанію про кількість осіб, які орендують Об'єкт, їх паспортні / контактні дані для отримання останніми карт доступу;
  • - в разі здачі Об’єкта в оренду / суборенду Власник (Користувач) зобов'язаний в обов'язковому порядку повідомити осіб, які орендують Об'єкт, про необхідність ознайомлення з даними Правилами, отримавши письмове підтвердження такого ознайомлення;
  • - в разі втрати особистої карти доступу (ключа доступу) - повідомити управляючу компанію для своєчасного блокування даного ключа.

1.15. З метою профілактики можливого проникнення на територію житлового будинку сторонніх осіб вхідні хвіртки, ворота, двері парадних слід тримати закритими.

2.1.Власнику (Користувачеві) забороняється:
  • - використовувати технічні приміщення для організації виробничих ділянок, майстерень, а також зберігання продукції, устаткування, меблів та інших предметів особистого користування;
  • - производить изменения объемно-планировочных решений, в результате которых ухудшаются условия безопасной эвакуации людей;
  • - захаращувати сходові клітки меблями, речами, паливними матеріалами, обладнанням та іншими предметами;
  • - встановлювати додаткові двері або змінювати напрямок відкривання дверей (якщо це не передбачено проектом) від Об'єктів до спільного коридору (на майданчик сходової клітки), якщо це перешкоджає вільній евакуації людей або погіршує умови евакуації із сусідніх Об'єктів;
  • - палити на сходових майданчиках, у перехідних зонах, сходових маршах та й інших місцях, не відведених для паління;
  • - вивішувати оголошення на сходових клітинах, ліфтах, дверях і т.д. Для вивішування оголошень, що стосуються діяльності з обслуговування комплексу, визначені місця в холах перших поверхів. Оголошення мають бути зняті після їх використання.
  • - забороняється: паркувати транспортні засоби на газонах, дитячих майданчиках, пішохідних доріжках, у місцях розташування протипожежних проїздів, в зоні контейнерних майданчиків та інших місцях, не призначених для цієї мети. У разі завдання шкоди спільному майну житлового комплексу, прибудинковій території транспортним засобом, власник транспортного засобу зобов'язаний компенсувати за свій рахунок ремонт пошкоджених об'єктів спільної власності житлового комплексу;
  • - мити транспортний засіб на території житлового комплексу. Також забороняється проводити технічний ремонт транспортних засобів, пов'язаний із забрудненням прибудинкової території (заміна масла, рідин та інше.), за винятком надзвичайних ситуацій;
  • - залишати й зберігати старі і зламані транспортні засоби, а також залишати вантажні та спеціальні автомобілі вантажопідйомністю понад 1,5 (півтори) тони та автобуси, місткістю понад 10 (десять) осіб на прибудинковій території;
  • - псувати стіни, двері, сходи, інше спільне майно житлового комплексу;
  • - викидати громіздке, негабаритне сміття (наприклад, картонні упаковки від побутової техніки) у сміттєві контейнери без попереднього подрібнення;
  • - засмічувати систему каналізації / водовідведення побутовим та / або будівельним сміттям, розчинами фарб і шпаклівок, інших речовин / предметів, не призначених для зливання в зазначену систему. У разі засмічення системи каналізації / водовідведення усунення неполадок / ремонт системи здійснюється за рахунок Власника (Користувача);
  • - самовільне вирубання кущів і дерев, зрізання квітів і будь-які дії, що викликають порушення трав'яного покриву газонів, квітників;
  • - руйнування / пошкодження малих архітектурних форм, дитячого, спортивного обладнання;
  • - забороняється самовільне встановлення огорож, гаражів та будь-яких будівель на прибудинковій території;
  • - заборонено займати транспортними засобами шляхи під'їзду пожежної техніки. У разі виникнення надзвичайної ситуації через порушення цього пункту, управляюча компанія залишає за собою право звільнити ці шляхи без участі Власника (Користувача);
  • - використовувати місця загального користування, перехідні лоджії тощо для сушіння (або зберігання) якихось особистих речей.

2.2. Власник (користувач) зобов'язаний:

  • - дотримувати санітарно-гігієнічні правила;
  • - підтримувати чистоту й порядок у під'їздах, на сходових клітинах, сходових маршах, у перехідних зонах, на прибудинковій території та в інших місцях загального користування;
  • - власники тварин зобов'язані вакцинувати тварин від інфекційних захворювань і мати сертифікати про щеплення;
  • - в разі вигулу домашньої тварини власник повинен подбати про те, щоб його тварина не завдала шкоду іншим Власникам (Користувачам), третім особам, які перебувають на прибудинковій території, їхньому майну, а також майну житлового комплексу;
  • - тримати собак на повідку при пересуванні та вигулі, а собак бійцівських порід - на короткому повідку та в наморднику;
  • - вигулювати домашніх тварин на прибудинковій території в місцях, суворо відведених для цієї мети. Екскременти повинні бути негайно прибрані особою, яка супроводжує тварину;
  • - дбайливо ставитися до об'єктів благоустрою і зелених насаджень, дотримувати чистоту й порядок на прибудинковій території, не допускати її забруднення;
  • - в разі виявлення Власником (Користувачем) несправності в роботі сантехнічного, електричного або іншого устаткування - негайно повідомити про це управляючу компанію. У разі, якщо в Об'єкті встановлений відсічний вентиль, закрити його, відключити подачу електрики;
  • - надати номери телефонів Власника (користувачів) і довірених осіб (якщо Власник (Користувач) відсутній), на випадок непередбачених ситуацій;
  • - в разі здачі Об’єкта в оренду / суборенду, Власник зобов'язаний в обов'язковому порядку повідомити осіб, які орендують Об'єкт, про необхідність ознайомлення з цими Правилами, проходження інструктажу з пожежної та електричної безпеки та отримати письмове підтвердження про ознайомлення з Правилами проживання даних осіб;
  • - палити й вживати спиртні напої на прибудинковій території суворо заборонено. Паління допускається тільки в спеціально відведеному для цього місці;
  • - самостійно або з допомогою Управляючої компанії (за окрему плату) вивозити будівельне сміття. Якщо вивезення здійснює Управляюча компанія, Власник (Користувач) оплачує вивезення будівельного сміття додатково, за діючими на відповідний період розцінками або за договором.

3.1. Щоб уникнути виникнення пожежної ситуації категорично заборонено:

  • - паління в ліфтах і місцях загального користування (сходових клітинах, холах, дворі тощо);
  • - використання відкритого вогню в приміщеннях закритого типу, а також на балконах і терасах;
  • - використання піротехнічних виробів (петард, хлопавок, бенгальських вогнів, тощо) в приміщеннях закритого типу, а також на балконах, терасах і прибудинковій території;
  • - использование газового (работающего от иных взрывоопасных видов топлива) оборудования в помещениях закрытого типа, а также балконах и террасах;
  • - самовільне втручання в мережі подачі електроенергії;
  • - перевищення допустимої потужності мережі електроенергії (не більше 10 кВт);
  • - використовувати свідомо несправні або саморобні електроприлади та електрообладнання;
  • - здійснювати демонтаж або перенесення протипожежного обладнання (датчиків задимлення, крана пожежного рукава та ін.);
  • - захаращення шляхів евакуації громіздкими предметами (старими меблями, будматеріалами та ін.);
  • - зберігання малогабаритних транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння (мопедів, мотовелосипедів та ін.) у непризначених для цього місцях: квартирах, нежитлових приміщеннях, коморах, на перехідних лоджіях, у загальних коридорах, на балконах та в інших місцях загального користування;
  • - зберігання легкозаймистих предметів, матеріалів або обладнання, що містить вибухонебезпечну речовину, в закритих приміщеннях (квартирах, коморах, нежитлових приміщеннях і под.), а також на балконах, у перехідних зонах та в інших місцях загального користування;
  • - встановлення ролетів у боксах паркінгу без узгодження з уповноваженим органом у сфері пожежної безпеки і Управляючою компанією;
  • - влаштування тамбурів у громадських коридорах та інших місцях загального користування;
  • - встановлення будь-яких перекриттів і боксів закритого типу, які ізолюють індивідуальні місця в паркінгу, без узгодження з уповноваженим органом у сфері пожежної безпеки і з Управляючою компанією.

3.2. З метою запобігання ситуацій надзвичайного характеру Власник (Користувач) зобов'язаний: - використовувати тільки справне та сертифіковане електрообладнання ( у разі, якщо це обладнання виду підлягає сертифікації);

  • - стежити за справністю електропроводки та приладів;
  • - негайно повідомити аварійно-диспетчерську службу та відключити подачу електрики в разі виявлення несправностей в роботі електричного або іншого устаткування;
  • - захистити дітей від доступу до вогню, легкозаймистих предметів та інших пожежонебезпечних предметів (сірників, запальничок, тощо);
  • - відключати все електрообладнання від мереж, в разі короткочасної або тривалої відсутності;
  • - надавати доступ для планової профілактики протипожежного обладнання в приміщенні;
  • - вивчити та знати діючий план-схему евакуації;
  • - негайно зателефонувати в службу реагування МНС «101», а також повідомити Управляючу компанію в разі виникнення загоряння або виявлення незнайомого предмету, що має імовірно вибухонебезпечний потенціал (пакет, сумка та ін.), які знаходяться в місцях загального користування;
  • - ознайомити найманих робітників, осіб, які виконують ремонтні роботи на Об'єкті за договором та / або з відома Власника, з цими Правилами. У разі порушень цих Правил найманими робітниками Власник (Користувач) несе майнову відповідальність перед Компанією та усуває наслідки допущеного порушення власними силами та / або за свій рахунок.

4.1. Усі роботи з монтажу та розміщення систем кондиціонування Власник приміщень виконує виключно після отримання письмового погодження (затвердження) переліку таких робіт Управляючою компанією.

4.2. Місця установки та монтаж зовнішніх блоків систем кондиціонування допускається виключно у відведених місцях фасаду житлового будинку, відповідно до затвердженого Генеральним проектувальником проектного рішення.

4.3. Свердління / інше пошкодження стін фасаду житлового комплексу / споруди для прокладення трубопроводів і кабелів до зовнішніх блоків систем кондиціонування, повинні бути виконані суворо відповідно до наданих Управляючою компанією вказівок. Свердління додаткових отворів / інше пошкодження стін фасаду житлового комплексу / споруди категорично заборонене.

4.4. Прокладення систем відведення конденсату від внутрішніх блоків кондиціонерів проводиться тільки шляхом підключення до загальної внутрішньобудинкової системи водовідведення / господарсько-побутової каналізації.

4.5. Монтаж блоків і систем відведення конденсату від внутрішніх блоків кондиціонерів іншим способом, окрім передбачених проектним рішенням Генерального проектувальника, - категорично заборонений.

4.6. Негайно після прокладення комунікацій до зовнішнього блоку систем кондиціонування в обов'язковому порядку провести герметизацію гільзи (отвору) іззовні герметиком для зовнішніх робіт. Якщо роботи з герметизації не будуть виконані, Власник приміщень (Користувач) несе відповідальність за заподіяння шкоди прилеглим приміщенням житлового комплексу.

4.7. При прокладанні магістралей системи кондиціонування заборонене пошкодження арматури та несучих стін житлового комплексу.

5.1.До проведення ремонтних робіт Власник (Користувач) зобов'язаний:

  • - написати заяву Управляючій компанії про початок проведення ремонтних робіт. У заяві слід вказати прізвище, ім'я, по батькові кожного з членів ремонтних бригад, осіб, які виконують ремонтні роботи на Об'єкті за договором та / або з відома Власника (користувача), паспортні дані зазначених членів ремонтних бригад, а також їх контактні номери телефонів;
  • - оформити перепустки для членів ремонтних бригад (надалі - Найманих робітників) згідно із встановленим зразком;
  • - встановити унітаз для найманих робітників;
  • - ознайомити осіб, які виконують ремонтно-будівельні роботи, з цими Правилами.

5.2. Якщо житловий комплекс заселений до 30% від загальної кількості Власників (Користувачів), проведення ремонтних робіт і робіт, пов'язаних з шумом, у житловому комплексі та на його території дозволене:

  • - с понедельника по пятницу с 8.00 до 18.00;
  • - у суботу з 8.00 до 15.00;
  • - у неділю та святкові дні ремонтні роботи заборонені.

5.3.Якщо житловий комплекс заселений понад 30% від загальної кількості Власників (Користувачів), проведення ремонтних робіт і робіт, пов'язаних з шумом, у житловому комплексі та на його території дозволене:

  • - з понеділка по п'ятницю з 9.00 до 13.00; з 15.00 до 18.00;
  • - у суботу, неділю та святкові дні ремонтні роботи та роботи, пов'язані з шумом, суворо заборонені.

5.4.При проведенні ремонтних робіт суворо заборонено:

  • - будь-яке втручання (знесення, реконструкція та ін.) у капітальні та несучі стіни, перекриття, розширення отворів за рахунок капітальних стін, перекриттів;
  • - заміна віконних блоків зі зміною кольору та конфігурації;
  • - свердлити або здійснювати інше пошкодження стін фасаду житлового комплексу / споруди для встановлення антен, навісів, наддашків/піддашків на фасаді будівлі, іншого обладнання без узгодження з Компанією;
  • - складувати будівельні матеріали, побутове та будівельне сміття в коридорах й інших місцях загального користування житлового комплексу / споруди;
  • - приєднувати до системи опалення додаткове обладнання, що збільшує теплове навантаження на систему;
  • - порушувати / вчиняти дії, що ведуть до порушення цілісності шахти вентиляційних каналів;
  • - переносити водомірні вузли без узгодження з Компанією;
  • - розкривати поверхові електричні щити та гребінку системи опалення;
  • - залишати відкритими водопровідні крани;;
  • - допускати перебування найманих робітників за відсутності Власника (Користувача) на об'єкті після 20:00;
  • - займати більш ніж на годину територію внутрішнього двору для завантаження / розвантаження будматеріалів;
  • - здійснювати підйом / спуск негабаритних предметів, будівельних матеріалів, пасажирським ліфтом;
  • - закривати наглухо (пінобетоном, гіпсокартоном та ін..) водоміри, ревізії, запірну арматуру в санвузлах;
  • - проводити скління балконів, заміну балконних, віконних рам без узгодження з Управляючою компанією;
  • - проводити скління балконів і лоджій, заміну балконних, віконних рам без узгодження з Управляючою компанією.
  • - При проведенні ремонтних робіт Власник (Користувач) зобов'язаний:
  • - здійснювати підйом / спуск вантажів, будматеріалів і сміття тільки у вантажному ліфті;
  • - вивозити будівельне сміття власними силами або за домовленістю з Управляючою компанією;
  • - в разі псування спільного / неподільного майна житлового комплексу, відшкодувати завдані збитки та / або в обов'язковому порядку усунути наслідки допущеного порушення.

6.1. Роботи зі скління балконів можуть виконуватися тільки після узгодження проектного рішення стосовно скління уповноваженим державним органом з пожежної безпеки та отримання дозволу на таке скління в органах державного архітектурно-будівельного контролю.

6.2. Власник також зобов'язаний узгодити конфігурації (зовнішній вигляд, колір, параметри, тощо) скління балконів з Управляючою компанією перед зверненням до уповноважених державних органів для отримання від них дозволу на скління.

7.1. При недотриманні цих Правил Власник (Користувач) несе відповідальність відповідно до законодавства України. Документом, що підтверджує факт порушення Правил, є акт про порушення Правил (надалі - Акт), складений уповноваженим представником КК.

7.2. Особа, яка завдала шкоди, зобов'язана відшкодувати її в повному обсязі, у тому числі, але не виключно, відшкодувати витрати для відновлення конструкцій житлового будинку, прибудинкової території, інженерних мереж та іншого обладнання, що обслуговує житловий комплекс.

7.3. У разі недотримання цих Правил особою, яка не є Власником (Користувачем) Об’єкту житлового комплексу та ухилення цієї особи від відповідальності, Власник (Користувач) Об’єкту, який надав можливість такій особі тимчасово використовувати Об'єкт або перебувати на зазначеному об'єкті, несе відповідальність за вказану особу та усуває наслідки допущеного порушення власними силами та / або за свій рахунок.